Molimo logirajte se kako bi koristili celokupan forum... Smile
Hvala Administracija sajta...


 
Početna stranicaPortalFAQPretraľnikRegistracijaLogin

Share | 
 

 Kontrola stresa

Prethodna tema Sljedeća tema Go down 
Autor/icaPoruka
anja007
Senior
Senior


Broj poruka : 899
Godina : 44
Datum upisa : 09.12.2007

PostajNaslov: Kontrola stresa   19.12.08 21:41

Autor: dr Saša Plećević Postavljeno: 12.12.2008

Živeti je lako, pod uslovom da naučite da kontrolišete okolinu, umesto da ona kontroliše vas. „Ko umije, njemu dvije“, kaže narodna poslovica. Jedan od načina da se kontroliše hronični stres je umeće relaksacije. Osam do deset nedelja je prosečno vreme za koje najveći broj osoba nauči da opuštanjem kontroliše stres.
Zato:

* Naučite da prepoznate misaone i telesne rane znake nepovoljnog delovanja stresa kao što su preznojavanje, ubrzani rad srca i pulsa, povišeni krvni pritisak, kratak dah, „leptiri“ u stomaku, suvoća u ustima, gubitak apetita ili njegovo pojačavanje, češće mokrenje, prolazna impotencija ili frigidnost, prerana ejakulacija, napetost mišića, „crne misli“ odnosno, rane znake strepnje i bojazni i dr.
* Savladajte umeće duboke relaksacije
* Naučite da se opustite koristeći neki znak
* Primenite brzu potpunu ili parcijalnu relaksaciju u stresnim životnim situacijama
* Usvojite relaksacionu kontrolu stresa kao svojevrsni „stil života“

Prepoznajte rane znake strepnje (anksioznosti)
Da biste mogli da ih prepoznate pažljivo vodite sledeći dnevnik:

Datum
Situacija
Misaone i telesne reakcije
Intenzitet strepnje (od 0 do 100)
Moja akcija
Kako se opustiti?
Počinje zatezanjem i opuštanjem prve mišićne grupe (šaka, mišići ruku, vrata i ramena). Zatim se istim postupkom opuštaju mišići druge grupe (leđa, grudi i stomak). Na kraju se opuštaju mišići koji učestvuju u disanju, pa mišići, nogu i stopala.
Progresivna mišićna relaksacija
Osnova duboke mišićne relaksacije je naizmenično zatezanje i opuštanje pojedinih mišića.

* Izvodi se u sedećem položaju sa sklopljenim očima
* Trajanje zatezanja mišića je 5, a opuštenosti 10 do 15 sekundi
* Stepen opuštenosti mišića procenjuje se na skali od 0-100
* Vežba se izvodi dva puta dnevno

Naučite da koristite znak
Ova tehnika opuštanja poznata je i pod nazivom „meditacija“. Izvodi se beskrajnim ponavljanjem reči koja se naziva „mantra“. Izabrana reč ili broj shvataju se kao znak za refleksno opuštanje.
Kako se izvodi?
Udahne se vazduh. Po izdisaju vazduha iz pluća izgovara se reč „opusti se“ (ili bilo koja druga reč ili broj). Pošto se reč ili broj izgovaraju isključivo u opuštenom stanju organizma (pri izdisaju), asocijativno se povezuju ta reč (i broj) i opušteno stanje. Dakle, nema magije, jer uzastopnim vezivanjem bilo koje reči ili broja oni dobijaju sposobnost da momentalno opuste organizam i stvara se uslovna reakcija opuštanja. Ovo je jednostavan mehanizam, koji je otkrio veliki ruski naučnik Ivan Petrović Pavlov.
Suočavanje sa stresnom situacijom

Relaksacija je moćna stvar, ali ponekad sama po sebi nije dovoljna za savladavanje stresa. U takvim situacijama, da biste pobedili stres potrebno je da se suočite sa situacijom koja ga je izazvala.

* Prvo se relaksirajte
* Pošto ste se duboko relaksirali (ne pre!) živo zamislite elemente aktuelne stresne situacije
* Složene elementne stresne situacije možete da razložite u više sekvenci i da ih rangirate od najjačih do najslabijih, prema intenzitetu proizvođenja misaonih i telesnih simptoma stresa
* U trenutku pojave prvih minimalnih znakova misaone i telesne napetosti (kao što su strepnja, blago ubrzani rad srca i disanja, preznojavanje, ovlaživanje dlanova) prilikom suočavanja sa stresnim situacijom – ponovo počnite sa relaksacijom
* Ponavljajte naizmenično vežbe imaginacije i opuštanja, sve dok stresna situacija nema više moć da proizvede negativne efekte

[Vrh] Go down
Sonata
Junior
Junior


Broj poruka : 316
Datum upisa : 05.05.2008

PostajNaslov: Re: Kontrola stresa   03.01.09 23:25

Da, to kažu stručnjaci koje često ne slušamo. A kako mi sami
prevazilazimo stresne situacije i stres?

Meni je smeh bio uvek najefektiniji lek protiv svih depresija i stresova. Smejala sam se kada mi je najteze bilo i od teskih
zivotnih situacija pravila burleske. Za to treba malo maste, duha
i smisla za humor.
Kada sam anksiozna tada sredjujem stan ili obujem patike pa
haj na Dunav. Voda je moćna i lekovita, šetnje kejom pored
Dunava odnose svu negativnu energiju.
Zatim, imam svoje biljke tj. cveće, koje negujem, posmatram
kako raste, zalivam i cveće to uzvrati jednim lepim osećanjem.
Ili, pojačam muziku i igram:)))

A kad dodju teeeeeeeeeeeeeeški dani i zamirišu jorgovani:))
ako baš ni Dunav ne pomaže, pozovem prijatelje, pričam i šetam zajedno sa njima.
[Vrh] Go down
COVEK_ZVER
Junior
Junior


Broj poruka : 267
Location : ja sam covek zver i zivim pod mostovima
Datum upisa : 03.11.2008

PostajNaslov: Re: Kontrola stresa   04.01.09 15:32

Imam osecaj da mi je stres verni pratilac godinama. Biti u privatnim vodama podrazumeva stalnu brigu da se dan zatvori i nema uljuljkivanja u sigurnost jakih firmi, drzavnih, sigurnih plata i sl. A to znaci stalnu brigu, jurnjavu, smisljanje, mozganje....stres jednom recju je posledica toga.

Ranije sam isao na fudbalske utakmice i obozavao trece poluvreme, sada redje ali svakako mi je prijalo da se bar na trenutak odvojim od stvarnosti. Volim i da sedim u restoranu, pijem pice i blejim u prazno. Ponekad poput Matije Beckovica zapisem nesto od misli koje mi u tim trenucima doplove u mozak.
Druga opcija mi je meditacija ako se ostvare uslovi da budem potpuno sam. Nebitno gde. U stanu ili napolju.
Jedna od opcija je knjiga i to iz oblasti kojom se bavim.
A najsnaznija opcija koja je u opticaju zadnjih pet godina je chat. Chat me je prosto inkarnirao i preporodio. Razni ljudi, razgovori, misli, stilovi zivota, razmena iskustava...Ljubavi, partnerstva, poslovi, poznanstva, druzenja...
Stekao sam strasno iskustvo i naucio mnogo. Upoznao i sjaj i bedu ljudskog uma, i lepo i ruzno i upoznao sebe u raznim situacijama. Vezbao i vezbam brzinu misli, recenicu...
Jednostavno idealan beg od ne retko surove realnosti u jedan virtuelni svet koji se opet ne retko pretvori u realni sa razlikom da u real pustam osobe sa kojima sam na istoj frekvenciji i samim tim jedni druge opustamo na ovaj ili onaj nacin.
[Vrh] Go down
ana35
Novajlija
Novajlija


Broj poruka : 135
Datum upisa : 13.08.2008

PostajNaslov: Re: Kontrola stresa   04.01.09 16:28

Po prirodi sam cini mi se veci panicar nego sto treba. Tako da se cesto tripujem oko nekih , mozda i nebitnih stvari. Uvek u glavi pravim filmove sta bi bilo kad bi bilo i to me cesto dovodi u stresnu situaciju.
Prepoznam ja sebe kad sam tako bez razloga u stresu i tada se jednostavno sama, ko sto sam taj stres sebi i napravila, smirim.
Samokontrola je moja terapija, a i radim neke druge stvari koje bi me odagnale od stresnih misli.
[Vrh] Go down
Sponsored content




PostajNaslov: Re: Kontrola stresa   Today at 18:22

[Vrh] Go down
 
Kontrola stresa
Prethodna tema Sljedeća tema [Vrh] 
Stranica 1 / 1.

Permissions in this forum:Ne moľeą odgovarati na postove.
 :: ZDRAVLJE-
Forum(o)Bir: